Veelgestelde vragen

Hieronder vindt u een lijst van veelgestelde vragen. Zit uw vraag er niet bij dan kunt u altijd contact opnemen met HolaSol.

Klik op de onderstaande button om meteen te bellen.


Kan HolaSol een vlucht en verblijf voor mij boeken?

  • Nee, het is de bedoeling dat u (of één van uw familieleden) zelf de vlucht en het verblijf boekt. Wij kunnen u eventueel wel adviseren voor een passend verblijf en/of vlucht. Dit kan zijn via een pakketreis van een touroperator, of een losse vlucht en bestemming (B&B) zelf boeken. Wij kunnen u eventueel ook adviseren voor een "Bed en Breakfast" met Nederlandse eigenaren. Dit is ideaal als u geen Engels of Spaans spreekt.

Kan ik ook met 3 of 4 personen boeken bij HolaSol?

  • HolaSol is voor 1 persoon of 2 personen. Zo kunnen wij de gast(en) de optimale aandacht schenken. Mocht uw groep uit 3 of 4 personen bestaan, dan is deze boeking op aanvraag. Hiervoor zullen wel extra kosten in rekening worden gebracht. 

Is HolaSol ook bevoegd om medische handelingen te verrichten?

  • HolaSol is niet bevoegd om (lichte) medische handelingen te verrichten
  • HolaSol is wel beschikbaar voor begeleiding m.b.t. eventuele acute medische verzorging

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

  • Voor elke annulering op de dag zelf zal HolaSol 25% van het totale bedrag berekenen.

Ik ben slecht ter been. Kan ik deze reis boeken met holaSol?

  • Bij bezoek aan verschillende stadjes kunnen wij zorgen voor aangepast vervoer. (Malaga : Koets | Mijas Pueblo : Tuk-Tuk met Nederlands sprekende gids)
  • Wij kunnen via Mobility Costa een scootmobiel voor u reserveren. De kosten hiervan bedragen € 15,00 per dag. U dient zelf te zorgen voor het opladen van de accu.

Hebben wij altijd een vaste begeleider?

  • Uw vaste reisbegeleiders zijn Leendert of Ben. Indien uw reisgezelschap uit 3 of 4 gasten bestaat dan krijgen wij assistentie.  

Is het mogelijk dat een HolaSol-host mij/ons vergezeld met de lunch of diner?

  • Dat is geen enkel probleem, dat maken wij vaker mee. U dient dan zelf de kosten voor de host te betalen. Na afloop van de lunch of het diner brengt de HolaSol host u weer veilig thuis.

Wat is de beste tijd om de reis te maken?

  • Hier in het zuiden van Spanje is het het hele jaar wel lekker qua weer. In de wintermaanden gaat het rond 17:00 uur wat frisser worden. In de maanden juli en augustus is het op zijn warmst. Als u niet zo goed tegen de hitte kunt, dan kunt u beter kiezen voor de andere maanden. In de maanden september, oktober en november zijn de temperaturen overdag zeer aangenaam.

Moet ik heel veel wandelen tijdens de uitstapjes?

  • Alles gaat in goed overleg. We kunnen een wandeling maken door de stadjes die wij bezoeken.  U mag zelf bepalen hoe lang wij daar verblijven en of u daar wilt lunchen of dineren. In Malaga kunnen we gebruik maken van een koetsje. En in Mijas Pueblo kunnen we het stadje bezichtigen met een Tuk-Tuk. Er is een Nederlandse gids aanwezig tijdens de Tuk-Tuk tour.

Er zijn van tijd tot tijd mooie processies in de Costa del Sol. Kunnen wij die ook bezoeken?

  • Geen enkel probleem. Er zijn het hele jaar door zeer indrukwekkende processies te zien. Wij informeren u graag wanneer en waar ze zijn.

Ik kom met de auto naar Spanje en heb zelf een accommodatie geregeld. Kan HolaSol mij dan ook begeleiden.

  • U kunt dan ook gebruik maken van de support van HolaSol. Vanzelfsprekend zorgt u dan ook zelf voor de reis en de accomodatie. 

Ik overwinter aan de Costa del Sol, kan ik dan ook gebruik maken van HolaSol?

Absoluut, indien onze beschikbaarheid dat toelaat is dit mogelijk. Hiervoor moet u wel verblijven in Fuengirola, Benalmádena of Torremolinos.

Wat zijn de kosten voor de begeleiding van HolaSol?

Hiervoor ziet u in het menu een prijslijst. Voor vragen kunt u altijd contact met ons opnemen.